fredag 1 juli 2011

Tjocka tanter

Jag har alltid haft en förkärlek till grodprinsar, och har det fortfarande.  Det finns många små underbara grodor både ute och inne hos mig och fler blir det säkert med åren, men..............

För ca 5 år sedan var jag med några väninnor och kolleger på Hotell Skansen i Båstad på spa-dagar.  Vi gick en sväng i Båstad och i en liten butik såg jag en liten tjock tant i silver....jag blev väldigt förtjust i den, men köpte inte den.  Jag kom på mig själv flera gånger att jag tänkte på denna lilla runda gumma och då vi for förbi Båstad några månader senare kunde jag inte motstå denna underbara dam!  Sedan dess pryder hon en hörna i vårt sovrum!
Häromdagen var jag i en lokal butik nära mitt hem och fick syn på en annan rund tant, även om hon bara var rund över rumpan så fastnade mina ögon på henne och jag kände igen känslan från den gången jag såg min tjocka tant i Båstad.  Jaa, det var bara att ta henne med hem så nu har jag två underbara tjocka tanter.....

Inga kommentarer: